Fallfrukt? Nej, pallfrukt!

Nu har Ekomuppen varit ute på rövarstråt.
Ett av barnen ska på klassutflykt och vi hamnade i mellanmålsgruppen och fick på vår lott att skicka med frukt till en hel klass.

Det blev en utflykt till en kyrka där vi sedan tidigare visste att det fanns fruktträd i närheten på vad som måste vara allmän mark och som ingen tycks bry sig det minsta om att ta rätt på.
Tanken på att stjäla i närheten av kyrkan kändes inte odelat positiv det måste jag erkänna. Tills jag ryckte upp mig och konstaterade att: Okej; ur en kristen synvinkel vad skulle betecknas som värst. Att ta hand om frukten eller att låta Guds gåvor förfaras?
Sedan gick jag ett steg längre och konstaterade att jag skiter i vad kristendomen tycker; jag vet vilket jag föredrar. Och så fick det bli!

Pallade äpplen

Pallade päron

Jag ber om ursäkt för de fula plastpåsarna, men de är för transporten.
Några päron tog jag undan till oss själva också.

Pallade päron för eget bruk

Kommentera

