I Roslagens famn…

…på den blommande…gård.

Där var jag i lördags.
Gården heter Växplats Nybyn och det blommar verkligen.
De säljer trädgårdsväxter, örter och blommor – allt ekologiskt. Utöver det finns ett kafé och en butik med ekosortiment; kläder från Miljöklon, leksaker, tvålar, böcker, grönsaker, marmelader, teer och godis.
Även lite ”återvunnet-slöjd” bland annat glas tillverkat av omsmält glas.

Jag åkte dit med en kompis och ett av barnen.
Vi satt och fikade i växthuset där Nybyns berömda pelargonutställning finns. Det är en sällsynt lisa för själen att sitta i ett blomsterhav.
Förutom den utställningen finns deras utomhus visningsträdgård också där man kan strosa runt och sänka blodtrycket.
Förra hösten när jag var där köpte jag massor med grönsaker, men i år fanns det inte lika mycket kvar. (Jag tycks ha skaffat mig ovanan att åka dit sista öppethelgen för säsongen)
Men några tomater blev det i alla fall.
Och så ett par ekologiska underkläder. Groovy!

Jag kan varmt rekomendera ett besök där!

Ps: Tror ni vimsmuppen kom ihåg att ta med sig kameran?

Kommentera

