Nu blev jag upprörd!

Jag har tipsat tidigare om Skogsbloggen.
Nyss läste jag senaste inlägget om anmälningar som gjorts mot skogsbolag som inte följer reglerna för inventering och skydd av naturskog.
Vad ska man göra för att göra något åt det?
Alla borde läsa Malins blogg. Sprida den, länka till den, visa den för politiker…
Jag önskar att ett stort antal människor ville vakna. Sätta ner foten och ryta ifrån! I stället för att ägna sin sista kvarvarande energi som finns kvar efter jobbet till att gå och shoppa.

1 kommentar

  1. skogsbloggen said,

    09 oktober 2010 den 17:26

    Tack! Allt jag vill är att de sista resterna av naturskog ska få stå kvar. Mycket mer än så vill jag faktiskt inte, förutom att känna att jag gjort allt jag möjligen kan för att hjälpa naturen innan jag dör. Jag tror faktiskt inte att gemene man vet vad som händer med vårt största landbaserade ekosystem. För jag har en stark tro att vi alla har en mycket stark kärlek till naturen. Vad skulle vi göra utan den. När det gäller skogen; jag tror inte att vi kan överleva utan den. Vi är smarta och kan konstruera det mesta. Men kan vi konstruera ekosystemtjänster när dom väl gått förlorade. Är vi villiga att chansa?

    Tack för att du sprider ordet.

    Malin


Kommentera

