Skördetid

Alldeles nyss var jag ute på balkongen och drog upp några morötter ur morotskrukan.
De har varit ganska segväxta om man nu kan använda ett sådant ord.
Jag köpte den sorten för att den heter Early Nantes. Jag trodde att ”early” innebar att det skulle vara en tidig sort – kanske rent av sommarmorötter – men så kanske det inte är. Jag skulle nog ha gjort lite grundligare research.
Men nu börjar de bli lite större i alla fall.

Rykande färska från krukan!

Här har jag tvättat de små sötnosarna.

Kommentera

