Bita ihop

Idag var jag och sonen i Vällingby för att handla vinterkläder till honom.
(Usch för att gå i affärer!)
Vi började på Läkarmissionen.
Det är alltid en utmaning för mig att gå in där. Och mycket riktigt; idag hittade jag egenfärgat ullgarn i en underbar blå färg som gav mig hur många idéer som helst.
Problemet är att jag redan har långt mer material hemma än vad jag hinner pyssla av.
Så, det var bara att bita ihop hårt och låta bli det.

Och faktiskt hade sonen och jag riktigt trevligt.
(Trots att jag hatar att gå i affärer; jag fick bita ihop på den fronten också.)

Jag hoppas också att jag sådde små ”begagnat är bra”-frön hos honom.
En av de saker vi skulle köpa var nämligen en vinterjacka och en sådan kan ju dra iväg hur långt som helst prismässigt.
Nu hittade vi en svart dunjacka, Nike, på Läkarmissionen och därmed landade priset många hundralappas under mina värsta farhågor.
Det innebar att sonen även fick en munkjacka (också på LM) samt att jag faktiskt lät honom få de vantar han allra helst ville ha trots att de var äckligt dyra. (Det är bäst för de där vantarna att de är av äckligt bra kvalitet också – annars ska de få med mig att göra!)

Så jag hoppas att signalerna blir att om man köper begagnat kostar det lite mindre pengar och kan resultera i en ”bonus”.
Men det jag hoppas allra mest på ska fastna hos honom är att det är bättre för miljön att återanvända och låta saker cirkulera. Det tror jag att han uppskattar. Min son är nämligen miljöpartist. 😀

Kommentera

