Vatten är inte fotogenique

För ett tag sedan började Gealach med projektet Dagens bild i sin blogg.
Det tycker jag var jättekul och jag är alltid nyfiken på vad jag ska få se när jag går in och kollar hennes blogg.

Nu tänker jag inte lova en bild om dagen i ett år, men jag vill bli lite aktivare med kameran. Och idag har jag faktiskt gått en sväng runt en av sjöarna här i Bromma och fotograferat lite.

Jag fundrade på att göra ett fotoinlägg, men sedan fick jag för mig att jag inte bara ville drämma på med alla fotona på en gång.
Nej, jag vill göra ett litet mini-”Dagens bild”. Som sträcker sig över sisådär en vecka eller vad det kan bli.

I dag har jag alltså plåtat vatten.
Det kändes som om vatten är det svåraste som finns att fotografera (även om min fotolärare påstod att det var snö).

Ps. Jag publicerar bilderna i litet format för annars funkar det inte i den här bloggen. Den som mot förmodan vill se eländet i större format; klicka på bilden.

2 kommentarer

  1. gealach said,

    29 oktober 2010 den 23:59

    Jag funderar faktiskt också på att reducera det till en bild i veckan, kände att det blev alldeles för många dagar då jag inte hann ta någon bild alls, så vi får se hur det blir. Men tanken finns kvar, så i någon form kommer den att finnas kvar.

  2. elis-fromSweden said,

    14 december 2010 den 8:55

    Har du hört talas om ”Ett foto i timmen”? Det kanske vore något för dig/er. På en given dag (om man kan den dagen) tar man ett foto i timmen och laddar upp på sin blogg. (Jag tror man kan ladda upp alla samlat, man behöver inte ladda upp ett i timmen). Sen lägger man in länken till sittt inlägg på EFITs sida. http://ettfotoitimmen.se/

    Själv har jag aldrig provat men varit sugen på idén.


Kommentera

