I glada böckers lag

Senaste veckan har jag varit lite extra aktiv i Bookcrossing.
Det är en medlemssida och forum där bokintresserade (läs bibliofiler 😉 ) registrerar böcker och delar med sig av / ger / får / byter böcker med varandra gratis.

Förra veckan skulle jag och min partner tillbringa en helg i Linköping.
Eftersom min partner var med uppbokad än jag så tog jag kontakt med en bookcrossare som bor i Linköping och frågade om hon hade lust att ses och fika.
Hon bjöd hem mig till sig och dessutom bjöd hon in två bookcrossare till varav den ena hade möjlighet att komma, så vi blev tre stycken som sågs, drack kaffe, åt nybakade bullar och snackade böcker och bytte böcker.

Jag tycker att Bookcrossing är jättekul.
Jag är löjligt förtjust i böcker och det är kul att lära känna andra bokgalningar och få boktips och låna och byta böcker med varandra.
Lite grann som ett annorlunda bibliotek – fast med fler kompisar.
Dessutom är det ju lite bättre för miljön att dela saker i stället för att alla köper varsitt exemplar.

Jag kan verkligen rekommendera det.
BookCrossing

1 kommentar

  1. gealach said,

    17 januari 2011 den 9:30

    Vad kul! Det blev lite samma sak när jag lärde känna BC-gänget i Göteborg för några år sedan, jag skulle ned och de passade på att dra ihop en fikaträff, vi blev över tio stycken!

    Vilket påminner mig om att det är dags för oss här i Sthlm igen snart!


Kommentera

