Uppbokad

Idag var det dags igen för en träff och fika med några vänner från Bookcrossing.
Fyra vuxna och två barn dök upp till dagens fika.

Vi brukar ses på Café Espresso house på Vasagatan i Stockholm för där finns en bokhylla för just Bookcrossing.
Jag är jätteglad att jag hittade BC och gick med och att jag har vågat ta kontakt med andra medlemmar och träffat dem.

Idag tappade jag nog huvudet en smula och plockade med mig rätt många böcker. 🙂
(Dessutom lyckades Klantmuppen välta en kopp Kafe Latte – som genom ett under undkom alla böckerna kaffet…och det var inte ens mitt eget kaffe *skäms*)

För den som är intresserad kan jag säga att man inte måste bli medlem för att gå och hämta en bok i hyllan – vem som helst får göra det.
Gå gärna och leta upp en bok där, gå in på BookCrossing och skriv in id-numret så kan man stå som ”Anonym upphittare”.
När man läst boken skriver man bara en kort notis i bokens journal om vad man vill göra med den; behålla, ge bort, ställa tillbaka i samma hylla där man hämtade den.
Vi som registrerar och stället ut böcker blir löjligt glada när någon registrerar skriver i bokens ”journal”. 🙂

2 kommentarer

  1. gealach said,

    30 januari 2011 den 11:46

    Vad kul att det kom så många, hade varit där om jag inte jobbat! Vi får ta och göra det hela mer regelbundet, som gänget i Göteborg!

    • ekomuppen said,

      09 februari 2011 den 20:16

      Ja, jag har också tänkt på att jag skull vilja göra det. Vi får väl sparka igång det.


Kommentera

