Muppdatering

Ofrivilligt uppehåll på grund av datorn.
Min två operativsystem krånglade av olika anledningar så nu har jag raderat båda två från hårddisken och installerat ett nytt Ubuntu. 😀

Jag och min medarrangör har börjat skissa på vårt nästa lajv om Söders arbetare.
På fredag ska vi reka lajvlokal och idag lyckades jag hitta endel rekvisita.
Det rör på sig.

Just nu längtar jag väldigt mycket efter våren.
Jag vill sätta igång och odla på balkongen och gå ut och plocka vårens första nässlor.

Men redan nu händer det grejer.
Snickeriet där jag hålls om dagarna har flyttat.
Lokalen är visserligen färdigiordninggjord, men inte inredd. Vi håller på och far runt som små illrar och möblerar, skruvar upp hyllor och verktygstavlor och upphängningsanordningar. Häromdagen konstruerade jag och snickarfröken två hållare för limknektar; en för de som ska hänga på väggen och så en annan där man kan placera limknektarna under ”limbordet”. Det blev riktigt snyggt och vi var mäkta stolta.

Som aptitretare inför balkongodlingen tänkte jag sätta lite ärtskott här innomhus.

Om några veckor är det dags för årets Earth Hour.
Ni hänger väl med?

3 kommentarer

  1. gealach said,

    10 februari 2011 den 9:26

    Säg till om ni vill ha fotografer även för det lajvet 😀 Vi har kameror som samlar lite för mycket damm numera! 🙂

    • ekomuppen said,

      10 februari 2011 den 18:49

      Visst vill vi få våra nyllen plåtade! Det var ju riktigt skaplit knopat av dig å kisen senast. Krajta ner 29 oktober för då e barren bokad. Vi ses på Venngarn!

  2. Anneli said,

    09 april 2011 den 8:22

    Åh, Söderlajv, ni är så bra!

    Visst lekte vi Earth Hour. Här hemma var vi 12 lajvare som drack te och åt vegansoppa i mörkret. Mysigt värre 🙂


Kommentera

