Nu jäklar!

Nu jäklar har det blivit lite fart på muppen!

Häromdagen testade jag att gräddstuva kirskål och faktiskt blev resultatet riktigt gott.
Så igår drog jag med mig både partner och barn för att plocka kirskål och idag har jag plockat ännu en omgång.
Om man förväller den så blir det nästan inget kvar. Det vill säga volymen blir otroligt mycket mindre.
Så nu tänkte jag plocka en rasande massa kirskål, förvälla den och sedan frysa in. 😀

Jag har plockat nässlor också. Dem torkar jag och sparar i glasburk.

Och så balkongodlingen.
Jäklar vad jag har sått; ruccola, plocksallat, spenat, potatis, krasse, tomater, morötter, oregano, basilika, gräslök, dill, persilja, pak choi, smultron, mangold och koriander.
Nu är det bara att vänta på att det ska växa sig tillräckligt stort.
Samma frustration varje år!

1 kommentar

  1. Bondjäntan said,

    23 april 2011 den 20:28

    Attans vad duktig du är!


Kommentera

