Mupptagen

Har varit ganska upptagen (mupptagen) senaste veckan.
(Undra f.ö. hur många tramsiga ordlekar jag kan krysta fram på ordet ”mupp”, fler än folk orkar med vågar jag gissa :-P)

Jag har köpt, hämtat och burit pallkragar. Inte bara jag för den delen – jag ska villigt erkänna att min partner hjälpte till med det.
Har installerat några av pallkragarna på odlingslotten och fyllt dem – det har jag däremot gjort själv. Och så har jag grävt, grävt och grävt bort ogräs, sått frön, satt potatis, tömt hela jäkla komposten (det var den jorden jag fyllde pallkrakarna med), flyttat komposten till ett annat hörn av lotten och börjat på en ny omgång i den i form av allt jäkla ogräs jag grävt upp, och så vattna.

Det återstår en hel del trots allt jobb, men muppar ger sig inte så lätt.
Jag kommer nog att skola om endel av det som står i krukor på balkongen nu och plantera det i pallkragarna på lotten. Jag tänkte bara att jag ska skaffa lite elrör och nät innan jag gör det så jag kan sätta skyddsnät ovanför pallkragarna.
Man ska inte elda för kråkorna sägs det ju. Det får vara hur det vill med den saken; Jag tänker inte odla för rådjuren!

Och så ska jag laga några grepar och spadar som skaften gått av på och så vill jag skaffa en låsbar låda att ha på lotten så jag kan förvara mina spadar och sånt där.
Som jag sa; det finns att göra.

Och så har jag skaffat en groddapparat!
Foton på den kommer vilket år som helst, troligen en dag då jag inte har sömnbrist, storhandlat, köpt skor med barnen, lagat en diskmaskin, rensat ogräs, vattnat samt gjort en utryckning och hämtat upp ena barnets mobiltelefon som han förlorade i förrgår och som nu hade hittats av en vänlig och ärlig själ – för det är vad jag har gjort idag.
Så nu är jag så trött att jag inte orkar fota den jäkla burken.
Nu ska muppen däcka!
Zzz

1 kommentar

  1. Lilian said,

    17 maj 2011 den 7:40

    Hejpådejdu<3 så det är där du är när jag saknar dig här(du vet var).
    Ser bra ut den där lotten.
    kram på dig
    Lilian o Greta.


Kommentera

