Lincon

Har deltagit i spelkonventet Lincon för första gången.
Det går av stapeln i Linköping varje år vid Kristi himmelfärdshelgen.

Alltså, jag är nog ingen ”gamer” i grund och botten.
Jag har börjat spela Warhammer, men det är typ det enda. Jag kände mig inte riktigt hemma på ett spelkonvent.
Men jag spelade lite Warhammer i alla fall. Jag hade bestämt mig för att ha ett litet privat ”Boot Camp” och träningsspela medan jag var där.
Det spelas en turnering i Warhammer under konventet, men jag har inte tillräckligt stor armé, inte tillräckligt stor spelvana och inte tillräckligt stora regelkunskaper för att delta. Så jag tränade. Det var kul.

Sedan var jag inte på konventet hela tiden.
Bland annat passade jag på att träffa en av medlemmarna i BookCrossing. Jag träffade henne och en bookcrossare till när jag var i Linköping i januari och nu sågs vi igen.
Sedan har jag gafflat med lite kompisar jag träffat på konventet och hunnit med en tur i friluftsmuséet Gamla Linköping.

Och en sak till (eftersom ingen annan bloggare har skrivit om det); Jösses, vad varmt det har varit!
Är det någon som vet ifall det här är värmerekord för att vara början av juni?
Det är riktigt skönt med sommarvärme. Det enda minuset var att jag gick och oroade mig en smula för odlingslotten hemma i Stockholm.
Visst var det lite torrt när jag kom hem, men de känsligaste plantorna hade en av grannarna vattnat medan jag var borta! Hon är verkligen guld! Ska se om jag kan klura ut någon liten tackgrej…en kaka kanske?…

Kommentera

