Åter(m)uppdykande

Nu är muppen tillbaka från sin muppiga semester.
Jag känner mig faktiskt lite besviken på mig själv för att jag har försummat bloggen så mycket. Och inte bara min blogg förresten, jag har varit urdålig på att följa andras bloggar också.
Det skulle vara lätt att skylla på min nytillträdda post som odlingslottskötare, men det är inte riktigt sant. Jag hade hunnit ägna lite tid åt bloggen om jag bara hade gett mig attan på det.
Jag tror inte att jag vill lägga ner bloggandet. Jag tror att jag vill fortsätta, men jag vill inte lova någon något, allra minst mig själv.

Om någon skulle undra över Lajvutmaningen så vill jag genomföra den.
Problemet jag har är att de senaste åren har jag knappt deltagit i några lajv. Jag har planerat för det men varit mer eller mindre tvungen att ställa in och hoppa av flera olika lajv. Det har har faktiskt tagit på mig. Det har gjort mig ledsen att inte ha kunnat göra det jag ville och planerade för och framför allt har det känts ruttet att hoppa av och känna att jag sviker vänner som jag hade planerat att åka och lajva med och lämna dem i sticket.
Det här har gjort att jag inte orkar skriva om mitt lajvande.
Det har också gjort att jag inte ens har frågat mina vänner som varit på lajv hur lajvet var, vad de gjorde och hur det hade det. Det gör för ont att riva i det på något sätt.

Ja men hejsan svejsan! Det här var väl ett muntert inlägg efter en lång bortavaro, så säg!?
Jag får väl muntra upp det med en bild.

Jag misstänker att om det fanns ett ”Vilken mupp är du”-test och jag gjorde det så skulle jag bli Oscar…

Kommentera

