Min inre lajvarrangör

Nu har jag kommit loss med lajvförberedelserna.

Senaste dagarna har jag suttit och jobbat med någon slags hemsida – eller i alla fall en provisorisk sådan.

Jag går under arbetet in i ett slags halvmaniskt tillstånd som ger en väldigt speciell känsla. Lite lätt påtänd i hjärnan, en smula uppvarvad och med en del fysiska signaler avstängda. När man i slutfasen av förberedelserna är alldeles ”dopad” brukar tillståndet kallas arrangörsadrenalin.

Det här verkar vara en light-variant. Vet inte vad jag ska kalla den. En ”släng av arrangörsadrenalin”, arrangörskick, arrangörsfokus, blodsmak…?

Arrangörspersonligheten har helt enkelt stuckit upp huvudet igen.

Jag har faktiskt lagt tanken på att lära mig bygga hemsidor från grunden om inte på hyllan så väl på is; det är inte rätt läge just nu. Det är för kort tid kvar till lajvet för att ge sig på det och jag behöver i första hand lägga den tiden och energin på kontakten med deltagarna. Jag har redan varit för slö och dålig på att besvara mejlen. SKÄMS PÅ MIG!

Helt annat ämne:

I morgon drar jag och partner till Uppsala. Ser fram mot det.

Lämna en kommentar